Навіщо логіко-математична компетентність маленькій дитині, дошкільнику? Справа в тому, що на кожному віковому етапі створюється неначе певний «поверх», на якому формуються психічні функції, важливі для переходу до наступного етапу. Таким чином, навички, вміння, набуті в дошкільний період, будуть служити фундаментом для отримання знань і розвитку здібностей у шкільному віці. І найважливішим серед цих навичок є навичка логічного мислення, здатність «діяти в умі». Дитині, що не оволоділа прийомами логічного мислення, важче буде даватися навчання - розв`язок задач, виконання вправ потребуватимуть великих витрат часу і сил. В результаті може постраждати здоров'я дитини, згасне інтерес до навчання.
Діяльніний підхід, у навчально-виховному процесі, спонукає дошкільників самостійно проводити аналіз, синтез, порівняння, класифікацію, узагальнення, що необхідно для розвитку логічно-математичного мислення.
Оволодівши діяльнісними операціями, старший дошкільник стане більш уважним, навчиться мислити ясно і чітко, зуміє в потрібний момент сконцентруватися на суті проблеми, переконати інших у своїй правоті. Отримувати нові знання стане легше, а значить процес навчання буде приносити радість і задоволення.
Для використання діяльнісного підходу характерна: ігрова спрямованість діяльності, насичення проблемними ситуаціями, творчими завданнями, наявність ситуацій пошуку з елементами експерементування, практичного дослідження, схематизація. Обов'язковою вимогою є розвиваючий вплив.
Ця діяльність сприяє розвитку уваги, пам'яті, мови, уяви і мислення дитини, створює позитивну емоційну атмосферу, спонукає вихованців до навчання, активності у перетворенні ігрової ситуації. Дитина прагне отримати результат: зібрати, з'єднати, виміряти; проявити ініціативу і творчість; передбачати результат; змінити ситуацію; активно не відволікаючись, діяти практично і подумки; оперувати образами; встановлювати зв'язки і залежності, фіксувати їх графічно.
Таким чином, проблема впровадження діяльнісного підходу у розвитку логіко-математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку, як засобу пізнавальної активності, є актуальною.
МЕТА:Створити умови для застосування діяльнісного підходу в розвитку логіко -математичної компетентності дошкільників.
ЗАВДАННЯ:
- Розвивати логіко - математичні уявлення та вміння у дітей старшого дошкільного віку на основі схем і знакових моделей.
- Розвивати в іграх інтерес до вирішення пізнавальних, творчих завдань, до різноманітної інтелектуальної діяльності.
- Підвищити педагогічну компетентність батьків з логіко - математичного розвитку дітей.
- Збагатити та урізноманітнити предметно-розвиваюче середовище для математичного розвитку дошкільників.
Комментариев нет:
Отправить комментарий